Friday, September 22, 2017

Kau Kunci Hatiku Bahagian 11...

Bahagian sebelumnya:

Bahagian 11: Selamatkan Diri

Qatrunnada sedang berjalan keluar dari Pejabat Agama Islam Daerah Gombak Timur setelah berpura-pura melarikan diri dari situ, kononnya ingin mengelak bekas suami yang tidak wujud itu, sedangkan dia hanya ingin melarikan daripada pandangan Megat Hafizal yang tajam itu.

"How's everything, darling?" tanya Harry yang setia menunggu di dalam kereta Honda Jazz milik Qatrunnada sementara teman wanitanya itu menjalankan kerja merisiknya itu.

"Worse, Ayra is now Megat Hafizal's wife," jawab Qatrunnada, geram.

"Come on, Qat! Biar betul!" ujar Harry, tidak percaya.

"Encik Hairi bin Abu Samah, takkanlah I nak tipu you? Apa I dapat?" tanya Qatrunnada, berang apabila pernyataannya diragui.

"Jadi, dia beli Ayra untuk dijadikan isteri? Bukan hamba atau orang gaji?"

"Maybe."

"Shocking. Bukan ke Megat Hafizal itu orangnya hati batu?" tanya Harry, hairan.

"Itu juga yang I selalu dengar dari mulut Ayra. Macam tak percaya saja mamat kekwat yang Ayra cerita selama ini sanggup membeli pekerja sendiri dengan harga RM5 juta, malah dijadikan pula isterinya?"

"Tak apa, lagi bagus kalau mereka bernikah. Lagi mudahlah kita nak menambahkan hasil kekayaan kita," ujar Harry sambil tersenyum sinis.

"You have a plan?" tanya Qatrunnada.

"Of course, we can do so many things with them. They have each other as their own weaknesses."

Mendengar jawapan Harry, Qatrunnada tersenyum seolah mengerti maksud di sebalik kata-kata Harry itu. Selepas itu, dia menghadiahkan ciuman di pipi Harry.

     *     *     *     *     *

Petang itu, Qatrunnada dan Harry menuju ke pusat membeli-belah Avenue K apabila tiba-tiba kereta mereka ditahan oleh sebuah kereta Proton Wira di lebuh raya MRR2. Qatrunnada mulai resah, tetapi Harry hanya tenang dan menunggu lelaki yang keluar dari kereta tersebut mendekatinya. Puas Harry terjenguk-jenguk sebelum Harry mengecam lelaki yang menahan mereka itu.

"Bob! Aku ingatkan kau kena tangkap polis, bagaimana kau boleh selamat?" tanya Harry, terkejut dengan kehadiran Bob di hadapan matanya.

"Aku tengah kerja luar semasa markas kita kena raid, sudah tentu aku selamat! Kau ingat aku macam kau, mengkhianati bos untuk selamatkan diri?" bisik Bob setelah mendekatkan mulutnya pada telinga Harry.

"Aku memang nak depositkan duit itu, tapi bagi aku masa. Sudahlah aku ini dalam buruan polis," ujar Harry dengan muka bersalah.

"Bos suruh kau berikan saja RM2.93 juta itu pada aku. Dia berikan tempoh tiga hari, kalau dia tak dapat balik duit itu, aku akan lelong girlfriend kau! Aku nak tengok siapa nak beli perempuan macam dia ini," Bob memberikan amaran kepada Harry.

Qatrunnada kecut perut mendengar amaran Bob itu. Dia tak rela dilelong, apapun terjadi dia harus dapatkan duit yang dikehendaki memandangkan dia dan Harry telah menggunakan sebahagian daripada duit RM2.93 juta itu untuk membeli rumah.

"Tiga hari? Baiklah, nanti aku berikan kepada kau."

"Ingat, kalau kau gagal, aku akan lelong perempuan ini!" ujar Bob lalu kembali ke arah keretanya. Qatrunnada dan Harry hanya memandang pemergian Bob dengan perasaan resah.

"Sayang, I takut!" ujar Qatrunnada yang sudah menggigil ketakutan.

"I rasa kita kena jalankan misi kita secepat mungkin," keluh Harry lalu memandu pergi dari situ.

Qatrunnada tidak bersuara di sepanjang perjalanan pulang mereka ke rumah. Hajat mereka untuk ke Avenue K juga turut terbatal akibat daripada amaran tadi. Mereka harus berhati-hati agar nasib mereka berdua tak seperti nasib orang-orang yang telah dia jual.

     *     *      *      *     *

Qatrunnada memasuki bangunan Mustaqim Ventures dengan hajat ingin memulakan misi mendapatkan duit bagi menggantikan semula duit bos besar Harry. Sebaik sahaja dia memasuki bangunan itu, dia terus menuju ke arah kaunter penyambut tetamu.

"Salam sejahtera cik, boleh saya bantu?" kedengaran mesra suara penyambut tetamu itu membuatkan Qatrunnada terpukau.

"Salam sejahtera. Saya nak jumpa Encik Hafizal, CEO syarikat ini," jelas Qatrunnada sambil membetulkan kaca mata hitam yang dipakainya sejak dia keluar dari rumah lagi. Dia tak mahu dirinya dikenali oleh sesiapa.

"Encik Hafizal? Cik ada temu janji?" tanya penyambut tetamu itu lagi.

"Tak ada."

"Kalau tak ada, saya tak boleh membenarkan encik untuk berjumpa dengannya," terang penyambut tetamu itu lagi.

"Kalau begitu, cik Ayra ada? PA Encik Hafizal?" tanya Qatrunnada lagi.

"Cik Ayra? Tadi saya lihat dia baru sahaja pulang. Kalau apa, boleh saya ambil pesanan cik?" tanya penyambut tetamu itu lagi.

"Tak apalah, saya datang lain kali," dengus Qatrunnada, kasar lalu berjalan keluar menuju ke arah keretanya yang diparkir di tempat letak kereta pelawat.

Sedang dia berjalan, tiba-tiba dia terlanggar seseorang. Perlanggaran itu membuatkan Qatrunnada terjatuh terduduk. Tanpa berlengah, dia cuba bangun semula lalu memandang ke arah lelaki yang melanggarnya tadi.

"Mata kau buta ke apa? Jalan itu lain kali tengok depan," dengus Qatrunnada, kasar.

"Mulut kau, macam longkang. Tak sepadan dengan rupa! Ternyata benar seperti apa orang kata, awak ini bajet diva, Kathy Nada."

Sindiran lelaki di hadapannya mengejutkannya. Siapakah gerangan lelaki di hadapannya ini?

"Siapa awak?" tanya Qatrunnada, hairan.

Lelaki itu tidak terus menjawab, sebaliknya hanya tersenyum sinis.

*BERSAMBUNG*

0 comments:

Cuba baca yang ini:

 
design by suckmylolly.com